Beter en leuker leren

Gaat jouw kind volgend schooljaar naar de middelbare school?

Maar vraag je je af hoe deze overgang zal verlopen?

Of jouw kind de vaardigheden beheerst om zich alle nieuwe zaken eigen te maken?

Of ben je bang dat je kind vastloopt bij het plannen van zijn huis- en leerwerk?

Of misschien leert jouw kind op een manier die niet bij hem of haar past.

Waardoor de resultaten tegen vallen.

En jij komt hier pas achter, zodra het te laat is.

Hoe zou dat voor je voelen?

Stel je voor dat jouw kind gelijk leert hoe hij of zij zaken aan moet pakken op de middelbare school?

Waardoor hij of zij en jij niet voor verrassingen komen te staan?

Wat zou er dan mogelijk zijn voor jou?

Het geeft jouw kind rust en vertrouwen.

Dat geeft jou ook rust

In de cursus “Beter en leuker leren” ontwikkelt jouw kind vaardigheden waarvan hij of zij de rest van de middelbare schooltijd profijt zal hebben

De cursus ‘Beter en leuker leren’ is speciaal bedoeld voor eerstejaars middelbare scholieren. Ze leren hier hoe ze het leren op de middelbare school moeten aanpakken. Tijdens de cursus ‘Beter en leuker leren’ krijgen leerlingen handvaten aangereikt over hoe ze het beste kunnen leren. Je leert hier om sneller en beter te leren met je eigen talenten.

Nadat een leerling deze cursus doorlopen heeft zal hij/zij beter in staat zijn om:

  • haar/zijn leer- en maakwerk in te plannen.
  • om te gaan met de digitale leeromgeving en gericht gebruik te maken van deze omgeving.
  • woordjes van de vreemde talen te leren.
  • een samenvatting te maken.
  • een mindmap te maken
  • juiste formuleringen te geven
  • te begrijpen hoe de hersenen werken
  • teksten te begrijpen
  • te werken met de werkwoordenboom
  • te werken met het metriek stelsel
  • te bepalen of hij/zij visueel of talig leert en daar de juiste leermethode op toe te passen

De cursus omvat vijf lessen. Elke les duurt 1 uur en 30 minuten. Er is plek voor maximaal vijf leerlingen, zodat er persoonlijke aandacht voor elke leerling is.

De cursus is vrij praktisch. We proberen het geleerde gelijk toe te passen op de stof waar de leerlingen op dat moment mee bezig zijn.

Zelf houd ik van activerende didactiek, dat wil zeggen dat ik de leerlingen graag laat bewegen. Mijn visie is dat bewegen leidt tot een betere opname en concentratie. Bovendien geeft het ook plezier. Mijn doelstelling is dan ook dat leerlingen het leuker vinden om te gaan leren. Vandaar ook mijn slogan: ‘leuker leren’.

Referenties

Ik heb hier geleerd hoe ik woordjes het beste kan leren maar ook hoe ik een betere samenvatting kan maken. Ik vond het ook gezellig.
Romee
Ik heb veel geleerd in een vrij korte tijd en er was een leuke sfeer. Ik zou het zeker aanraden aan andere leerlingen, het is erg handig.
Reinout

Werkwijze

1Stap 1
Na aanmelding neem ik telefonisch contact met u op om inzicht te krijgen hoe uw kind de basisschool doorlopen heeft en wat uw kind nodig heeft.


2Stap2
De cursus omvat vijf lessen en begint in de derde schoolweek. Op dat moment zijn de kinderen gewend aan school maar zijn er nog geen toetsen afgenomen. Elke les duurt 1 uur en 30 minuten. In principe vindt de cursus ’s middags na schooltijd plaats. De dag en het tijdstip wordt aangepast aan de roosters van de leerlingen. Er is plek voor maximaal vijf leerlingen, zodat er persoonlijke aandacht voor elke leerling is. De cursus is vrij praktisch. We proberen het geleerde gelijk toe te passen op de stof waar de leerlingen op dat moment mee bezig zijn. Zelf houd ik van activerende didactiek, dat wil zeggen dat ik de leerlingen graag laat bewegen. Mijn visie is dat bewegen leidt tot een betere opname en concentratie. Bovendien geeft het ook plezier. Mijn doelstelling is dan ook dat leerlingen het leuker vinden om te gaan leren. Vandaar ook mijn slogan: ‘leuker leren’.

Tarieven

  • 5 wekelijkse lessen van 1 uur en 30 minuten
€150,00

De eerstvolgende cursus start in week 38 in september 2019. Op dat moment zijn de leerlingen gewend aan school maar zijn er nog geen toetsen afgenomen. Dag en tijdstip worden aangepast aan de roosters van de deelnemers.